چرا شرکت ها برای استخدام از تست هوش استفاده می کنند؟
نوشته شده توسط : مژده

آزمون های سنجش هوش که با عنوان آزمون های پیش از استخدام یا آزمون های غربالگری افراد متقاضی استخدام فوری نیز شناخته می شوند، ابزاری برای کمک به کارفرمایان و استخدام کننده ها جهت شناسایی افراد مناسب برای استخدام و به کارگیری در جایگاه های شغلی خاص شرکت هستند.
این تست های استخدام و گزینش افراد متقاضی استخدام، باعث پیش بینی عملکرد و قابلیت اطمینان افراد متقاضی استخدام در محل کار خواهد شد و بر این اساس افرادی که این آزمون های استخدامی را با موفقیت پشت سر بگذارند باید در محیط کار از سایر افراد استخدام شده در شرکت، عملکرد و کارایی بالاتری داشته باشند. تست ارزیابی استعدادها بر اساس مطالعات موردی استخدام و ابقاء کارکنان و همین طور تجزیه و تحلیل داده ها واطلاعات کارکنان شرکت ها است. نتایج این آزمون های استخدام فوری به کارفرما نشان می دهد که فرد آزمون دهنده چه میزان به معیارها و مشخصات مورد نظر شرکت برا ی استخدام نزدیک است.

 

استفاده از نرم افزار دبیرخانه و تقویم آنلاین برای افزایش راندمان کاری سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

چه شرکت هایی از این آزمون استخدامی استفاده می کنند؟

آزمون های هوش و استخدامی خاص به عنوان ابزاری آنلاین برای غربالگری و گزینش افراد متقاضی کار در شرکت استفاده می شوند و این که چه افرادی شایستگی انتخاب و دعوت برای مصاحبه کاری شرکت جهت استخدام را دارند. عمده ی این آزمون های ارزیابی هوش و آزمون های گزینشی به صورت آنلاین برگزار می شوند و گاهی اوقات ممکن است که شرکت ها تمایلی به برگزاری این آزمون های سنجش هوش جهت استخدام فوری را به صورت آنلاین نداشته باشند و آن ها را در خود شرکت و با استفاده از یک سیستم کامپیوتری انجام دهند. امروزه شرکت های بزرگی هم چون Macy’s, PetSmart, Bloomingdales, Sears, Express Scripts, Walmart, Burger King, Neiman Marcus, and Luxottica Retail Group از این آزمون های ارزیابی قبل از استخدام استفاده می کنند.
این نوع از آزمون ها و تست های خاص معمولاً در درون سیستم های ردیابی متقاضیان کار قرار می گیرند. در ضمن سایت های کاریابی و رزومه ساز هم چون CVbuilder.me ، indeed.com ، careerbuilder.com تمامی این آزمون ها را به صورت آنلاین برگزار نموده و کارفرمایان و استخدام کننده ها می توانند در کمترین زمان و با مشاهده نتایج آزمون افراد متقاضی استخدام فوری، مناسب ترین فرد برای شرکت خود را انتخاب کرده و با او مصاحبه کاری جهت استخدام در شرکت انجام دهند.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d9%81/





:: برچسب‌ها: استخدامی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: